Het 'normale' leven in Milaan en visite!

28 oktober 2014 - Milaan, Italië

Ciaoo!

Het is al weer lang geleden dat ik een berichtje heb geschreven! Inmiddels heb ik al weer drie weken les op de universiteit en gaat het leven hier wel z'n gangetje. De lessen zijn hier over het algemeen heel leuk. Ik heb een vak gewisseld wat ik niet leuk vond, en heb daar nu fotografie voor in de plaats. Dit is een heel leuk vak! Ook heb ik m'n naaidiploma gehaald voor het naailab en daar ben ik steeds druk bezig met patronen maken van alles. Voor het vak business innovation ga ik een opdracht doen voor Vodafone en voor een ander vak zijn we het merk Mercedes aan het analyseren. Het is wel heel erg wennen, alle lessen in het Italiaans en het valt ook tegen dat er maar heel weinig studenten Engels kunnen. We komen er gelukkig altijd wel uit, maar de eerste week was het erg lastig. De colleges begrijp ik heel weinig van, maar omdat ik veel praktische vakken heb, is het gewoon opdrachten maken, en maakt het dus niet zo veel uit of ik de colleges begrijp. Verder heb ik sinds deze week ook weer Italiaanse lessen :)

Ik heb een nieuw huisgenootje gekregen: Susannah, die hier stage loopt. Een Engels meisje van Oxford university, dus kan ik ook nog eens goed m'n Engels oefenen! Het is heel gezellig en we hebben al veel leuke dingen gedaan. M'n Koreaanse huisgenootje is ook helemaal losgekomen en ik heb zelfs al een keer Koreaans gegeten (heel lekker!).

Afgelopen week zijn paps, mams en the kiddoos ook langs geweest! Ik heb ze een rondleiding gegeven door Milaan, we hebben geshopt (paar mooie schoenen gescoord!) en twee keer gegeten in Milaan! Verder zijn we nog een dag naar Como geweest en hebben we ook daar weer heel veel gegeten! Het was heel gezellig en heel leuk om ze alles te laten zien hier.

Naast school bestaat het leven hier nog steeds uit veel leuke dingen doen, dus kijk vooral lekker veel foto's! Over twee weekjes komt Clint (jaaaaaa eindelijk! :D) met zijn familie en het tripje van m'n vriendinnetjes en lieve tante Sylvaine zijn ook al geboekt!

Tot de volgende keer weer!!

Arrivederci!

1. Janssen:
    29 oktober 2014
    Bedankt voor je uitgebreid verslag.Je doet enorm veel ervaring op,waarvan je later veelplezier kunt hebben.En: plezier heb je nu ook al als ik je verhaal goed lees.Vodafone en Mercedes zijn een mooie uitdaging ; zij zijn sterk in hun reclamecampagnes.
    Verder veel succes.
    Opa
  2. Eva:
    29 oktober 2014
    Dank u wel voor de leuke reactie weer opa. Liefs
  3. Hans:
    17 november 2014
    Hoi Eva,
    heb je de schoenen toevallig bij Bata gescoord ? ik denk het niet maar ik weet wel dat ze in Milaan op A locatie een hele mooie winkel hebben.
    Geniet ervan !!

groet,
    Hans
  4. Eva:
    18 november 2014
    Hoi Hans!

Haha ja dat klopt! Het stikt hier van de bata winkels! Maar nee, heb ze bij de concurrent gekocht :P Dank je wel!!

XX