Kunming en aankomst in Kathmandu

28 september 2016 - Kunming, China

Tijdens onze lange nacht op het vliegveld, kwamen we een Chinees meisje, Xuan, tegen die ook zit te wachten op haar vlucht. We gingen bij de enige tent die open is noodles eten, en hebben vervolgens heel de nacht Boonanza met z'n allen gespeeld. Een super leuke ervaring! Xuan was onderweg naar Myanmar, waar ze een gap-half-year ging houden.

Boonanza met Xuan

's Ochtends sliepen we nog een paar uur, op een stoel, op het vliegveld, en daarna konden we door naar Nepal! Finally, of finary zoals de Chinezen dat zeggen. En dat ziet er zo uit:

Dutje doen op het vliegveld van Kunming

We waren maar net op tijd voor onze vlucht, omdat alles zo ontzettend langzaam ging op het vliegveld. Ook zijn de Chinezen die we tot nu toe hebben ontmoet - behalve Xuan - allemaal heel onvriendelijk. Voor ons weer even genoeg China.

Rond 3 uur 's middags komen we aan in Kathmandu. Het vliegveld is echt innieminnie klein. De eigenaar van het appartement stond ons op te wachten en heeft ons naar het appartement gebracht. Dat is meteen ook al het eerste avontuur, want er zijn zoveel toeterende mensen op straat. Alle auto's, scooters, bussen en fietsen rijden kris kras door elkaar heen, en verkeersregels lijken er niet te zijn. Het gaat er vooral om wie de hardste toeter heeft. Een gordel mag je ook niet aan in de auto, dat vond de bestuurder heel raar. Maar we hebben het overleefd! We hebben een (voor Nepalese begrippen) super luxe appartement. Het zit op de 9e verdieping, dus we hebben een prachtig uitzicht over heel de stad!

Uitzicht vanaf ons balkonUitzicht vanaf ons balkonIn het appartement!

Ook heeft de eigenaar een hele goede app aanbevolen waarbij ze eten van lokale restaurantjes thuis bezorgen. Dus dit hebben we meteen de eerste avond uitgeprobeerd. Zie hier het resultaat!

Avond eten