Clint, opera, en heel veel leuke dingen!

18 november 2014 - Milaan, Italië

Jeeee, het is weer tijd voor een nieuw blogje!! Sinds de vorige keer heb ik weer heel veel gedaan en ik heb de hele avond om de blog te schrijven, dus deze keer weer een wat uitgebreider verhaal dan de vorige keer. Vorige week vrijdag kwam Clint aan op Bergamo. En een paar uur later waren ook z'n ouders, broer en zus aangekomen in Milaan! Wat lief dat iedereen me kwam opzoeken. Op vrijdag zijn Clint en ik aperitivo gaan doen met Mirte en allemaal Brazilianen. Heel gezellig! Op zaterdag hebben we met z'n allen geluncht bij Marc Jacobs Café en veel geshopt. Clint heeft een supermooi pak gescoord voor z'n bachelor uitreiking de week erna. De ouders van Clint waren 35 (ja 35 al!) jaar getrouwd, dus op zaterdagavond zijn we lekker uiteten geweest. 's Avonds zijn Clint en ik ook nog even uit geweest. Op de terugweg was ik in de bus in slaap gevallen en ik had tegen Clint de verkeerde bushalte verteld (die bestond namelijk helemaal niet), dus toen we bijna buiten Milaan waren, werd ik wakker en dacht ik hmm dit ken ik helemaal niet, haha. Toen moesten we weer een heel stuk met de bus terug de andere kant op! De ouders van Clint gingen zondag eind van de middag weer naar huis, maar Clint nog niet. Zondagmiddag zijn we naar de opera geweest. Het was supergaaf! Alleen het gebouw en de zaal is al zo mooi! En we hadden van te voren goed gelezen waar het over ging, dus we begrepen zelfs ongeveer wat ze zongen in de opera. Corrine, de huisbaas van Lieke en Mirte, werkt bij de opera als violiste en heeft ons in de pauze een kijkje achter de schermen gegeven. Heel indrukwekkend. En daarna natuurlijk weer lekker gegeten! Hmm, er komt wel heel veel eten voor in mijn verhaal haha. Maandag moest Clint helaas weer naar huis en aan de bak! En ik ook!

Afgelopen week heb ik heel de week gewerkt aan een topje voor de naailes! En gisterochtend werd me ineens verteld, dat ik helemaal in het begin toch een foutje had gemaakt, dus heb ik alles weer uit elkaar mogen halen. Maar heb het vandaag toch in kunnen leveren. Had alleen geen tijd meer om een foto te maken, helaas. En ik heb het cijfer voor m'n eerste naai opdracht terug gekregen: een 26/30 (ze hebben hier een heel raar cijfer systeem, maar dat is dus ongeveer een 8,6!).

Verder is fotografie nog steeds echt een super leuk vak en mocht ik vorige week in het fotografie lab portret foto's maken. In een groepje van 4 kreeg je een eigen fotostudio om te experimenteren met de lampen enzo. Heel gaaf! Deze week ga ik ook wat betere camera kopen, zodat ik in m'n vrije tijd ook betere foto's leer maken :)

Afgelopen weekend ben ik lekker met Susannah uiteten geweest en we hebben ons nieuwe favoriete restaurant ontdekt! Een Italiaans visrestaurant bij ons in de straat en ze verkopen prosecco van de tap voor 10 euro per liter! (en hij is ook nog te drinken). Denk dat dit ons wekelijks uitje wordt! Verder gaan we bijna elke week op donderdag naar de film, want dan worden er in het theater vlak bij ons klassiekers gedraaid, met Italiaanse ondertiteling of Italiaans nagesynchroniseerd. Zondag wilden we een dagje naar Bergamo gaan, maar helaas reden de treinen niet vanwege de overstromingen de dag en week ervoor :( - Als je bij videos kijkt, kan je zien hoe het er afgelopen week af en toe uitzag in sommige stukken van Milaan. - Dus in plaats van een dagje Bergamo zijn we een dagje gaan shoppen in Milaan! Ik heb een spijkerbroek, body lotion, shawl (het is hier heeeeel koud nu) en een Italiaans boek gekocht op aanraden van Susannah haha. Aan het eind van de middag zijn we nog naar het fashion museum geweest. Het was niet helemaal wat we hadden verwacht, maar ze hadden heel veel avondjurken van.. ehm.. heel lang geleden (ik heb niet zo goed op de jaartallen gelet, haha).

Komend weekend komen de meiden uit Delft, dus super veel zin in! En volgende week heb ik een intensieve workshop week bij de master van interior design, dus ben benieuwd :)

1. Monique:
    18 november 2014
    Wat een prachtige zaal ! Als of je in het verleden duikt ! En dan met een jurk van het fashion museum,
  2. Fé:
    19 november 2014
    Heel leuk om je updates te lezen! Grappig hoe het zo verschillend is van wat ik hier doe, maar het klinkt allemaal net zo gaaf :D Geniet ervan x
  3. Janssen:
    19 november 2014
    Bedankt voor het uitgebreide verhaal.Wat is het toch fijn dat je vele prettige en nuttige ervaringen kunt opdoen.Je viel in slaap,dus teveel gedronken en met dat uitgebreide eten buiten de deur,moet je wel aan de lijn denken.
    Tot de volgende mail
    Opa
  4. Monique:
    19 november 2014
    Wederom een enthousiast verhaal. Goed om te horen dat je het nog steeds erg naar je zin hebt en dat je geen gebrek aan belangstelling hebt van vrienden en familie. Keep going on !!!
  5. Eva:
    19 november 2014
    Bedankt voor de leuke reacties weer allemaal! En mam, je bent weer veranderd in Bart haha, ook al was je de eerste die reageerde deze keer! Xx
  6. Sylvaine:
    19 november 2014
    Hoi Eva, wat fijn toch dat je het zo naar je zin hebt. En een proficiat voor Clint voor zijn bachelor! Ik had jullie wel eens in de bus willen zien zitten haha.
    Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat we over een aantal weken samen in de Scala zitten, ik heb er veel zin in!
    Dikke kus
  7. Jennifer:
    23 november 2014
    Super leuk verhaal weer eva!! Dat restaurant zou ook mijn favoriet zijn met Prosecco voor 10euro en vis!! Helaas moet ik het nog even met hamburgers en milkshakes doen :P Dikke Kus en ik ben benieuwd naar de B52 verhalen!!