Milaan, Firenze en Cinque Terre

19 september 2014 - Milaan, Italië

Inmiddels is het al bijna 2 weken geleden dat ik wat heb geschreven! Ik woon nu echt in Milaan! De laatste paar dagen van de taalcursus in Como waren nog erg gezellig, met weer veel aperitivo's. Op de laatste lesdag had iedereen lekker hapjes meegenomen voor in de les. 's Middags hadden we afsluitende toets.

Op zaterdag zijn we om 12 uur weer naar Milaan vertrokken. Ik werd door m'n huisbaas, Maurizio, opgehaald van het station en hij heeft me het huis laten zien. Ik woon samen met twee Koreaanse meisjes op de begane grond van een oude villa, met hoge plafonds en grote ramen. Het is heel ruim allemaal. De huisgenootjes zijn wat minder, want ze spreken totaal geen Engels en gebrekkig Italiaans. Ook koken ze heel de dag heel raar Aziatisch eten, wat heel erg stinkt (ook om 8 uur 's ochtends). Ze studeren voor opera zangeres aan het conservatorium, haha.

Op maandag zijn we al weer op pad gegaan! Op weg naar Firenze! De trein was super duur, dus we hebben de metro genomen naar de snelweg en we zijn vanaf hier naar Firenze gelift. We waren er heel snel! Na een lift waren we gedropt op een tankstation en hier vonden we een man die direct naar Firenze ging, en we mochten meerijden. Hij sprak goed Engels en heeft ons alles verteld over Firenze. Hij was directeur van een hele grote wijnmakerij. In Firenze hadden we een hostel geboekt samen met een Frans en Zwiters meisje (Mélanie en Ondine). We hebben veel gezien in Firenze en zijn boven op de dom van Firenze geklommen. Ook hebben we typisch Toscaans eten gegeten, namelijk 'papa al pomodoro'. Dit is een soort van brood met tomaten derrie, heel vreemd, haha. Helaas waren alle musea heel duur en stond overal een wachtrij van minstens 2 uur, dus we zijn nergens naar binnen gegaan. Op de tweede dag hebben we gegeten bij een heel schattig verborgen cafeetje en die man vond ons zo leuk dat we heel de tijd gratis shotjes limoncello kregen!

Woensdag zijn we heel vroeg opgestaan en naar Cinque Terre gegaan. Hier hebben we een wandeling gemaakt van Vernazza naar Monterosso. Supermooi en heel warm! Ook hebben we nog even een snelle duik gemaakt in de zee, dus heb ik die toch nog gezien dit jaar!

Inmiddels zijn we weer terug in Milaan. Ik ben vandaag naar de kapper geweest en ik heb in het Italiaans uitgelegd wat ik wilde. Er is 10-15 cm van m'n haar af; volgende keer foto's, haha. Hier is het nu Fashion Week, dus gaan we kijken wat daar allemaal te beleven valt!

1. Monique:
    19 september 2014
    Leuk hoor Eef ! Jaloers ben ik wel een beetje ! Als je opera meisjes maar s morgens niet hun aria's oefenen! ik verheug mij op de herfstvakantie ! Xx
  2. Monique:
    20 september 2014
    Leuk verhaal Eva, ik heb de indruk dat je je geen moment verveelt.
    Fijn dat je een grote kamer hebt. Over 4 weken komen we kijken.
    Kan niet wachten.Stuur eens een foto met je nieuwe coupe.
    Liefs papa
  3. Janssen:
    20 september 2014
    Na alles gelezen te hebben,vraag ik mij toch af,of jullie nog aan het studeren komen.haha
  4. Jennifer:
    20 september 2014
    Eeeef super leuk verhaal! Jammer dat alles in Firenze zo duur was, maar dat liften lijkt me al een heel avontuur op zich :P
    Veel plezier lief!
  5. Jennifer:
    20 september 2014
    Oh en je foto's zijn ook weer megaleuk!! hihi
  6. Eva:
    Dank je wel Jennie! Xx
  7. Sylvaine:
    22 september 2014
    Dag lieve Eva, wat heb je al veel gedaan en gezien! Leuke verhalen en foto's. Wat is Italie toch een heerlijk land. Bij je verhaal over het liften moest ik wel even slikken, tja uit bezorgdheid natuurlijk.
    Wow, een kamer in een oude villa.... Hoe ziet die villa er van buiten uit, foto? Ben je al een beetje gewend aan de vreemde Koreaanse luchtjes?
    Wellicht heb je je bulten opgelopen bij het zwemmen in zee. Bij water kan het natuurlijk vergeven zijn van muggen.
    Nog veel plezier komende week.
  8. Dian:
    22 september 2014
    Heee Eva :) Zo, even wat ingehaald! (a) Wat supervet allemaal! En echt leuke foto's + wat is Italie mooi! :O Ik bedoel, Delft is natuurlijk al supermooi, maar Italie, WAUW! :P Denk je al in het Italiaans? :D

Ik ben ook wel jaloers, maar dat spreekt voor zich :P Al heb ik wel het voorrecht veel tijd door te brengen in de IO computerzalen en laatst voor het eerst gelouncht op die supervette banken daar ;). Voor een wb meisje van 3me waar ze alle stoelen en tafels hebben weggehaald is dat een geweldige ervaring.
    x Dian