Het laatste avondmaal, Verona, Clint en voetbal

8 december 2014 - Verona, Italië

Hoi allemaal!

Wat een boel blogs de laatste tijd haha! Ik heb al weer veel leuke dingen gedaan en omdat ik in totaal nog maar iets meer dan een maand hier ben, moet er nog veel gebeuren! Ik had namelijk een lange lange bucket list!

Clint is afgelopen weekend weer langs geweest en dat was echt super leuk! Maar eerst weer even terug naar afgelopen week. Zondag ben ik met Susannah naar Pinacoteca di Brera geweest; een museum met vooral heel veel Italiaanse schilders, zoals bijvoorbeeld Carravagio, maar ook veel Middeleeuwse kunst. Wel leuk dat ik zo'n cultureel huisgenootje heb, haha. De rest van de week was redelijk normaal, alleen hard werken, omdat ik toch wel het een en ander gemist had door de workshop week. Donderdag ben ik met Lieke en Mirte naar L'ultima Cena (het laatste avondmaal) van Da Vinci geweest. Hier heb ik geen foto's van, want je mocht precies 15 minuten naar binnen en natuurlijk geen foto's maken! En dit hebben we al ongeveer 1,5 maand geleden gereserveerd! 's Avonds hebben we met alle mensen uit Como een soort kerstdiner gehad, omdat bijna iedereen met de kerst naar huis gaat. Dat was heel gezellig!

Vrijdagmiddag kwam Clint aan en omdat we 2 jaar samen waren had ik een verassing! Ik had een hotelletje geboekt in Verona, dus we konden gelijk uit het vliegtuig in de trein stappen naar Verona. We hebben daar 's avonds lekker gegeten en de volgende dag alles bekeken in Verona: de arena, het balkon van Romeo en Julia, castel vecchio en alle schattige pleintjes en straatjes. Zaterdagavond waren we weer in Milaan en hebben we gegeten in - je raadt het al - het lievelingsrestaurant bij mij in de straat. De volgende dag heb ik nog heel veel van Milaan laten zien, maar omdat het een feestdag was (San Ambrogio), was het wel heel druk overal. 's Avonds zijn we naar het voetbal geweest: Inter tegen Udinese. Ze hebben helaas verloren met 2-1, maar alle goals waren gemaakt op de helft waar wij zaten, dus voor de neutrale kijker een hele leuke wedstrijd. En m'n vocabulaire is ook weer uitgebreid, want wat kunnen die Italianen schelden. Vanochtend is ie weer naar huis gegaan :(

Deze week heb ik weer een kerstdiner, deze keer georganiseerd door Susannah en mij en we gaan met 25 mensen eten in ons lievelingsrestaurant. Zaterdag komt Sylvaine en gaan we naar de opera! Heel veel zin in!

Liefs uit Milaan!

1. Janssen:
    12 december 2014
    Lieve Eva,
    Wat later dan normaal mijn reactie.
    Je maakt toch een mooie tijd door in Milaan.Het nuttige met het aangename beleven. Chique dat jij en Clint naar Inter zijn geweest.
    Een fijn week-end met Sylvaine en Marjo. Opa