Het avontuur is begonnen!

31 augustus 2014 - Milaan, Italië

Het eerste weekend is al weer voorbij en wat hebben we veel gedaan! Nadat we waren aangekomen in Milaan en onze spullen in het hostel hadden gelegd, zijn we richting de Duomo gegaan. Na drie foto's was m'n batterij helaas leeg, dus veel foto's zijn met dank aan Lieke haha. Hier hebben we lekker geluncht in het zonnetje (30 graden!). Daarna hebben we door de sjieke winkelstraten gestruind totdat we bij een heel mooi park uitkwamen (Sempione). Hier zijn we lekker in het gras neer geploft en vermoeid van alle indrukken zijn we alle drie in slaap gevallen. Op de achtergrond was heel de tijd hele rare muziek en toen we wakker werden zijn we maar op onderzoek uitgegaan. De rare muziek kwam van allemaal schattige oude mensen die aan het stijldansen waren in het park! Daarna hebben we in een schattig straatje bij een aperitivo bar gegeten met lekkere cocktails. Natuurlijk hebben we de avond afgesloten met heerlijke gelato!

De volgende dag zijn we weer terug naar de Duomo gegaan, maar eerst hebben we een lekker ontbijt/lunch op de markt gehaald! We wilden de Duomo ook wel eens van binnen bekijken dus hadden we sjaals en vestjes meegenomen, om alles te bedekken, anders kom je niet binnen. Daarna zijn we ook op de Duomo geklommen, waar je een supermooi uitzicht had over de stad. 's Avonds kwam Luuk ons ook nog vergezellen en hebben we ergens lekker pizza gegeten. Na de pizza zijn we naar Colonne di San Lorenzo gegaan. Dit is een plein waar allemaal studenten zitten te chillen en er werd gezellig muziek gemaakt door een aantal jongens!

Vanochtend waren we al weer vroeg op pad om naar Como te gaan. De treinen hier zijn niet altijd even duidelijk (vooral niet op zondag), maar na zo'n drie uur zijn we toch in Como aangekomen. Na een leuke bergwandeling met al onze bagage konden we op de bank ploffen in ons appartement. Gelukkig mogen we die bergwandeling elke dag lopen, dus ik kom met gespierde kont en benen terug! Morgen begint de twee weken durende taalcursus, spannend!

1. Janssen:
    2 september 2014
    Wat een leuk initiatief en kennismakingsverhaal.